Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Følgende tekst beskriver de gældende handelsbetingelser for 3P Butikken.

NÅR DU BESTILLER  VARER HOS “3P BUTIKKEN”

Alle produkter på www.3pbutikken.dk kan kun bestilles via vores website.

Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Når du handler med 3P Butikken indgås aftaler på dansk.

PRISER

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter.

Priserne er dagspriser.

Ved levering til adresser uden for EU fratrækkes momsen automatisk.

BETALINGSMÅDER

Vi tager imod følgende kort:

  • Visa
  • Visa elektron
  • Mastercard

Vi tager imod følgende wallets:

  • MobilePay
  • Google Pay

Beløbet hæves først, når varerne sendes fra 3P Butikken. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort eller wallets på www.3pbutikken.dk

FRAGTSELSKABER

Vi bruger GLS Pakkeshop til vores forsendelser.

PRISER I DANMARK

Levering til GLS Pakkeshop: 50,- (fragtfrit over 599,-)

Levering til erhverv: 50,- (fragtfrit over 599,-)

INDEN FOR EU

Alle leveringer i andre EU lande bliver afsendt til Postnords aktuelle takster. Nærmere info omkring priser og leveringstid kan finde på Postnords hjemmeside.

GRØNLAND, FÆRØERNE OG ØVRIGT UDLAND

Alle leveringer til Grønland, Færøerne og øvrige udland bliver afsendt til Postnords aktuelle takster. Nærmere info omkring priser og leveringstid kan findes på Postnords hjemmeside.

BESTILLING INDEN FOR EU

Bestiller du fra et EU-land betales der dansk moms, men ingen told efter reglerne om varers frie bevægelighed.

BESTILLING UDEN FOR EU

Bestiller du fra et land udenfor EU, kan der blive påført lokale skatter og told, som vi ikke kan drages til ansvar for, men til gengæld fratrækkes den danske moms ved køb.

Varer, som sendes fra 3P Butikken kan ikke sendes som en gave til lande uden for EU, i et forsøg på at unddrage sig lokal told og afgifter.

LEVERINGSTID

Leveringstiden er 2-4 hverdage.

Der tages forbehold for forsinkelser i forbindelse med højtider og ferier.

Information om afvigelser i leveringstid, evt. nye udgaver eller udsolgte bøger vil blive tilsendt via e-mail.

Forventet leveringstid til kunder med adresse i udlandet kan oplyses ved henvendelse.

Efter du har lavet en ordre hos os, vil der blive sendt en ordrebekræftelses til din e-mail, så du kan se, at vi har modtaget din ordre.

FORTRYDELSESRET

FORTRYDELSESRET PÅ FYSISKE PRODUKTER

Som kunde har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til webshop@3pbutikken.dk.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

FORTRYDELSESFORMULAR

Når du sender varer retur, skal du udfylde en fortrydelsesformular, og lægge den i returkassen. Hvis du ikke har mulighed for at udskrive den, kan du vedlægge et håndskrevet papir med samme information som på vores formular. Du kan hente og udskrive vores fortrydelsesformular her.

RETURNERING

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 30 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

RETURADRESSE

3P Butikken ApS, Musholmvej 7, 2630 Taastrup

Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur. Varerne kan også afleveres personligt på ovenstående adresse.

Hvis du fortryder dit køb ved at undlade at afhente din pakke ved en pakkeshop, bliver der fratrukket 50,- fra beløbet der tilbagebetales for at dække returporto fra pakkeshop til os.

Du modtager en e-mail, når vi har fået din(e) vare(r) retur. Heri er der en bekræftelse på modtagelsen og oplysninger om den videre proces.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, undtagen leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget varen du har sendt retur.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

REKLAMATIONSRET

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Du modtager en e-mail, når vi har fået din(e) vare(r) retur. Deri får du en bekræftelse på modtagelsen og oplysninger om den videre proces.

Når du returnerer varen, bedes du angive en beskrivelse af fejlen.

Bemærk! Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

PRIVATLIVSPOLITIK

BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER – OPFYLDELSE AF KONTRAKT

I forbindelse med dit køb hos 3P Butikken har du indtastet en række personoplysninger, herunder særligt

  • Dit navn
  • Din adresse
  • Din e-mailadresse
  • Dit telefonnummer
  • Dine betalingsoplysninger
  • Disse personoplysninger behandler vi i forbindelse med ekspederingen af dit køb, da det er nødvendigt for, at vi kan opfylde vores del af handlen. Hvis du handler som gæst (uden at oprette kodeord) vil dine oplysninger blive automatisk slettet efter 6 måneder, eller hvis du selv retter henvendelse og beder om det.

Hvis du opretter eller opgradere til en kundekonto med kodeord, bliver den ikke automatisk slettet, men du kan, ligesom med gæstekontoen, til hver en tid få kontoen slettet ved at kontakte os.

Hvis du har bestilt levering (fysiske produkter), vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirmaer med henblik på levering af dine indkøb.

BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER – SAMTYKKE

Hvis du har sat kryds i boksen ”ja, jeg giver samtykke til, at modtage nyhedsbrev”, behandler vi din e-mailadresse og oplysningerne om dine køb hos os, indtil det ikke længere er relevant. Det vil i praksis sige, indtil du gør os opmærksom på, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os.

Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Dette kan du enten gøre ved at benytte linket i bunden af vores e-mails eller ved at kontakte os på webshop@3pbutikken.dk og oplyse, at du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbreve og tilbud.

DATASIKKERHED

Uanset om vi behandler dine personoplysninger med henblik på opfyldelsen af en kontrakt eller på baggrund af dit samtykke, vil vi altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.

Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.

Vi anvender tredjeparter til behandling af onlinebetaling og fakturabetaling. Vi bruger Freepay til onlinebetaling. Til afsendelse af vores nyhedsbreve bruger vi Mailchimp. Din e-mailadresse sendes også til Trustpilot så du har mulighed for at dele din handelsoplevelse med andre. Vi fører anonymiseret statistik med Google Analytics og Google Ads.

Vi har sikret os at virksomhederne som vi samarbejder med, overholder persondataforordningen og databeskyttelsesloven. Hvis samarbejdet kræver en databehandleraftale, har vi har indgået sådan en aftale med disse virksomheder, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

OPLYSNING, INDSIGELSE, ÆNDRING, DATAPORTABILITET OG SLETNING

Du kan altid kontakte os for at få oplyst, hvilke af dine personoplysninger vi ligger inde med.

Hvis der er fejl i vores oplysninger, kan du altid bede om at få dem rettet, så vi har de rigtige, lige som du har ret til at få udleveret oplysningerne i et almindeligt format (dataportabilitet). Har du ønsker om ændring eller dataportabilitet, er du også meget velkommen til at skrive til os på webshop@3pbutikken.dk.

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.

Hvis du har oprette en gæstekonto (uden kodeord) vil dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) blive slettet 6 måneder efter, at du har modtaget din vare.

Data til at genskabe fakturaen til en enkelt ordre gemmer vi i 5 år ifølge dansk bogføringslov.

Hvis du ønsker at trække dit samtykke til behandling af din e-mailadresse (så vi kan sende dig vores nyhedsbrev og relevante tilbud), kan det til enhver tid ske ved at trykke på et link i den enkelte nyhedsmail.

Hvis du ønsker at klage over den måde 3P Butikken behandler dine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet, på adressen Borgergade 28,5., 1300 København, telefon 33193200, e-mail: dt@datatilsynet.dk.

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til 3P Butikken på webshop@3pbutikken.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

LINKS TIL EKSTERNE SIDER

Forbrugerklagenævnet

Forbrugeraftaler